Thursday, December 29, 2011

Tentang Dhia vs Ombak Rindu

Tepat jam 7.56p.m tadi, maka tamatlah cerita Tentang Dhia yang selama ni menjadi tontonan ibu-ibu, makcik-makcik dan anak-anak dara (aku letteewww) sekalian. Sesungguhnya, di saat aku menaip entri ni, berpusu-pusu manusia yang menjadi peminat tegar Tentang Dhia mengupdate status masing2 berkaitan cerita ni. Rata-rata menyatakan perasaan mereka tentang ending cerita ini yang tak disangka-sangka.

Yelah, i dont think this is one of those typical Malay drama ending, where both of the hero and heroin die. Kalau yang typical ending, either both live happily ever after or one dies, and the other one live hapily with the second hero/heroin.





Sesungguhnya, memang ending cite ni touching dan teramat-amat touchingla. Sehinggakan aku pon hampir mengalirkan airmata. Hampir je??? kenapa tak mengalir air mata teros? Ado sobab ehh... Ni den nak koba'an ni. Aku tengok tu kat tv rumah aku. Tengok ngan mak aku. Yang tak berapa minat cerita melayu. So, kalau aku nangis, hilang la macho aku yang selama ini aku pertahankan, and mesti dia ketawakan aku punya. Makanya terpaksalah aku tahan sedih aku tuh... Bergenang-genangla airmata ni kat mata aku.. hehe.. Berombak-ombak dada ni tahan sebak tau! Sakit tau tahan nangis! Sedih wa cakap lu.. Lagi sedih bile tak dapat ekspresikan kesedihan tuh! Kalau aku tengok sorang-sorang, mau 3 kotak tisu aku balun!

Nak dijadikan cerita, petang tadi aku tengok Ombak Rindu. Yeah, yeah, i know, aku ketinggalan bas. Orang lain da berzaman dah tengok cite ni, aku baru nak tengok. Tengok online plak tuh.. haha.. Nak buat macam mana takde geng nak keluar (alasan, sebenarnya takde duit!)

Masa cite ni tengah hit haritu, banyak jugak yang update status kat fb cakap cite ni sedih la. Ade yang meraung2 la dalam wayang sebab sedih sangat tengok Aaron Aziz pujaan Malaya tuh (sorry, not my taste, sy hot dekat Fahrin jekk)

So, untuk tengok cerita OR ni, aku da ready la ngan tisu kat sebelah lappy aku. Mane tau aku termenangis ke nanti kan.. Untuk lebih feel, aku tengok sorang-sorang lam bilik, tanpa gangguan sesiapa, wat full screen, siap pakai headfone lagi. Kasi takde gangguan punye. Sepanjang 2 jam aku tengok cerita tuh tanpa GANGGUAN. i repeat, tanpa GANGGUAN. And you know what? Setitis airmata pon xkuar!! WTF???ini bukan mencarut. maksudnya Wat Tak Faham.

Aiyo? part mana yang sedih sangat ni? Cube explain kat aku? Aku tengok biasa je.. Part Aaron menangis? kemonnn... macamla dia xpernah menangis sebelum ni dalam filem lain.. Part Maya dihalau dan ditolak oleh Aaron? Bolsit. sedih la jugak. tapi taklah sedih sangat!


Sepanjang tengok cite tu adalah aku rasa sedih and simpati dekat watak Izzah and Haris, tapi sedih yang tak cukup untuk mengundang tangisan pada diri ini. Kepada peminat tegar cerita ini, mungkin anda sedang sumpah seranah saya dan mengatakan saya tidak cukup menjiwai dan tidak punya perasaan. Ohh, kemonnn... Aku da habis menjiwai dah.. Dan kalau aku xde perasaan, bakpe aku sampai menahan-nahan sebak tengok ending Tentang Dhia? haha. itu bukti yang aku ade perasaan sentimental okeh?


So ladies and gentlemen, perlawanan sengit antara Tentang Dhia dan Ombak Rindu telah pun tamat. Pemenangnya adalah.......








#tepukan gemuruh#


nota di kaki: Everyone has their own opinions maa :). Chill.


2 comments:

Marya Hana said...

setuju. Tentang Dhia lagi sedih and beremosi dari Ombak Rindu. haaa tu pon ade beberapa faktor yg mempengaruhi..

filem - kena sampaikan mesej dalam mase beberapa jam.

drama - banyak sgt episod. so emosi lebih mendalam..

tataulah pulak kalau Osman Ali nak try buat drama si Ombak besar tu .. eh ombak rindu .. :P hehe.

apa2 pon aku pon mengalirkan air mata darah dgn ending Tentang Dhia td.. (T.T)

aina mania said...

itu dia kata2 dari org seni.. haha..

tapi ade jugak filem yg duration only 1hr 30 mins yg aku tgk berjaya wat aku nangis.. mcm mana tuh? tgk online gak tuh.. kikikii...

personally, ombak rindu ni xcukup sedih la jalan cerita bagi aku. But not denying that it is a good film :)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...