Tuesday, December 20, 2011

Shopping bodo sorang diri

Pagi tadi pegi hantar Ibu gi sekolah. Then pergi Terminal 1 untuk anta si dia balik. Bas pukul 10.30 pagi. Ibu balik dari sekolah mesti dalam dekat2 nak kul 1 gitewww.. Ape aku nak buat gap 2 hours lebih ni?

Dengan berbekalkan duit yang tinggal sen2 dalam purse aku ni, aku pon buatlah shopping boddo dalam Terminal 1. Lama rasanya aku tak masuk dalam ni.. Zaman sekolah dulu jek rajin. Skang konon da "up", tak pegi dah tempat cenggini.


First thing, aku nak carik cd software video editor yg da lame aku carik. Dulu aku pernah nampak ade kat kedai yg aku aim kat Term.1 ni. Tapi masa tuh, malas lagi nak beli. Skang aku da semangat nak beli. Pegi2 kedai tuh, nyonya tu kate dah habes puloppp~ dangg! Dia soh g kedai satu lagi kat tingkat bawah. Aku pon pegi la... Kat situ takde plak cd tuh.. double dang!

 So aku jenjalan lagi.. Masokla Watson. Nak beli facial cotton.Dalam bilik aku da habes. Selama ni rembat bilik sebelah punye (kakak). Sebelum g kaunter, singgah jap sebamed corner. Beli pimple cream. Mak aku bising jerawat makin banyak. Takpe ibu, biar buruk luaran, janji cantik dalaman. wakakakak... Masa nak baya plak, akak kaunter promote member card watson. Aku xsemono2 terima jeh... maka bayarlah rm12 untuk pendaftaran ahli..

Jalan-jalan lagi. Singgah kedai accessories. Beli cekak rambot yang besi tuh. Dah lama idam2kan... mencari serata pelosok dunia, akhirnya jumpa di Term.1. Bila pakai rasa macam ala2 david beckham giteeww~ haha..

Singgah plak kedai CD lagi sekali. cari software yg diinginkan. tidak dijumpai. Tapi beli 2 casing DVD. untuk 2 orang kakak yang menantikan video-video mereka. You know who you are darlings :).

Masuklah pulak Parkson. Jejalan pusing2 tengok baju...seluar... alat-alat tulis.. Jumpa pencil case! Aku perlu ni.... pencil case aku da rosak zip nye... Dapat yang aku inginkan, tapi harga emmm....lari bajet plak... adeke pencil case nak bagi sampai RM13?? KIV dulu. Jalan depan sket ade discount items dilonggokkan dalam raga.  Nampak mcm ade pencil case.. Kasi usha dulu. Tup2 jumpa sebijik macam yang aku nak tadi. This time da half price. Kenapa dalam discount area eh? Ade cacat cela ke? Aku tengok orait je.. tak kisah la.. beli jehh...

Jalan2 tengok handbag pulak. Aku ade jumpa satu briefcase bag yang sgt aku berminat. Sesuai untuk dibawa ke kuliah da praktikal. Bole isi laptop. Xpayah bawak bebanyak bag. Tapi harga almost rm200. tibe2 teringat ibu pernah janji nak belikan bag praktikal baru... hmmm.. bila pulak aku nak heret mak aku pegi sini?? (tak cukup lagi ke dia da belanja aku sling bag, handbag, and kasut masa gi JPO harituh??)

Briefcase yg aku usha tadi xjumpa plak gamba dia kat google. But this is the kinda i was talking about. Tho the design is completely diff from yg kt Parkson tuh. Just to give u guys the idea :)

Ikotkan hati ade lagi bende nak beli nih... tapi like i said earlier, duit tinggal sen2 je dalam purse. Indoor slippers aku da kepam da ni.. kene beli baru... towel rack pon harus ade dalam bilik ni.. (mentang2 la skang da dok sorang kan, mcm2 ko nak tambah dalam bilik nih)

kekepaman terserlah. bertahun ko idop ngn aku ye slippers. Dari zaman aku sk menengah lagi.

Ini lah dia benda2 boddo yang dibeli.. Pandai aku spend time wisely :)

ps: sampai sekolah ibu pukul 12.40. Ibu still xsiap keje lagi... tido la lam keta smp dekat2 nak kul2 cenggiteeww.. triple dangg!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...