Wednesday, December 28, 2011

Tak Pecaya Ke dia Kakak saya?

Saya ade sorang kakak. sorang je. takde lebih-lebih. Nama dia Nana. Saya suka kakak saya. Dia pandai masak. Sume dia masak best. Sume dia masak sedap. Sekali dia masak, mesti banyak-banyak. Macam 1 lori askar nak makan! Dia suka masak. Sebab tu bile dia ada dekat rumah, saya malas nak masuk dapur. Hehe (alasan).

ni kakak saya





Sejak kecik lagi (yeke?), sejak remaja la.. kita tuka. Sejak remaha lagi, orang selalu compare kan kita orang. Bukan compare mende. Kengkadang tuh bile pegi jejalan ngan family ke or raya, ke rumah kawan-kawan parents, mesti ada yang cakap "Eh, kakak nye besar, adiknya kecik je". Perlu ke mention tu? Kalau aku jadi akak aku, tecit ati tau.. Tapi mungkin akak aku da biasa kot. Heh. 

Pastu yang lagi menyentapkan hati adalah pabila orang kate cousin aku adik dia, bukan aku. addooiiii~ sentap hati mak noks. Cousin aku sebaya ngan aku. Sebenarnya, pakcik makcik sanak sedara pon ramai cakap muke cousin aku ni macam akak aku. Bukan sebab size badan jekk. Huuuu~~ dah tuh, muka saya takde langsong mcm kakak saya ke? :'( . Sedih seketika. seketika jekkk...
left:cousin, right:kakak

Sebenarnya aku xdela sentap mana pon. Sebab dah biasa. Selalu kitorg kalau keluar pon, mesti orang akan kata cousin aku tuh adik kakak aku. Terima je la nokks. Yang penting, I am the only baby sis! No one can take away that title from me. I will always be the only sister to my big sis and my big bro. Sebab aku sorang jek adik pompuan! Adik lelaki tuh ade besepah lagi tiga tuhhh... hahahaa... Walaupun tak dapat jadik anak terakhir, jadik anak perempuan terakhir da cukup memadai bagiku.. kikikiki....

pedulikkan 3 orang lelaki macho dibelakang. Perhatikan wanita2 anggun di depan . Tidakkah sama?


p.s: ini adalah entry melalot memperkenalkan kakak saya sebelum entri yang sebenarnya. Timekasih.

4 comments:

Super Ummi said...

anak perempuan bongsu...
mesti manja ni... hihi

aina mania said...

xmanja, cume suke kikis duit mak bapak, kakak, n abang jek.. wahahahaha.... (spoilt sebenarnya)

hadhri said...

eh2..sama la..

aina mania said...

ape dia hadhri~~~

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...