Saturday, December 31, 2011

Perkahwinan yang dinantikan

Okay readers, ini adalah entri sebenar selepas entri melalot tentang subjek utama   (memperkenalkan kakak).

Sampai aku terlupa nak wat entri ni disebabkan kehidupan yang super busy! (ye doppp?) Biasalah, nak bukak sekolah ni kan, macam2 aku sebagai guru kene lakukan... Haritu guru besar da meeting, kate 4hb bukak sekolah, pastu esoknya meeting lagi sekali kate 3hb plak bukak sekolah. Aku ni sebagai guru kelas, mane tak kelam kabutnya! Baju sekolah anak pon tak beli lagi!! Haisshhh.... (harap maaf, tensi sebenarnya lepas IPG aku tuka tarikh masuk belajar).

Wokey, back to the topic. My sister got married 16 Disember yang lepas. And the Reception took place 17 Disember. Saya selaku adiknya cum off. videographer haruslah merekodkan momen2 terindah ini kan? So disini aku lampirkan video mereka semasa akad nikah, bagi sesapa yang tak tengok lagi lah.





As u all can see in the video, cousin yang aku cakap sama rupanya dengan kakak aku dalam entri melalot sebelum ni, merupakan bridesmaid kakak aku. So, lagi ramailah orng yang cakap cousin aku tuh adik kakak aku. Damn! Even mak mertua kakak aku pon cakap mcm tuh! Double Damn!

Fyi, kakak aku ni adalah anak yang sulung di dalam family kami. So, perkahwinan dia ni memang amat dinanti-nantikan oleh keluarga aku. Dan juga keluarga besar kami (pakcik makcik sanak sedara). Since it was our first wedding kat rumah ni, semestinya ada flaws dia kan. Dengan emosi semuaorang tak stabil sepanjang minggu terakhir sebelum wedding, kos luar jangka, pas sorang2 demam, cuaca tak menentu dan bermacam lagi jenis ujian diturunkan oleh Allah swt. But in the end, everything turns out ok. So, Alhamdulillah la :)


Tambahan sedikit maklumat, kakak aku berkenalan dengan suami dia thru YM alias Yahoo Messenger. Haaa, zaman dolu2 xde Cinta MukaBuku nih.. Dolu2 cinta Yahoo Messenger jeh. Alhamdulillah, jodoh mereka kuat sehingga ke hari ini.

Skarang ni aku bukan lagi baby sis dia :(. Sedih seketika. Dia ade baby sis jugak kat keluarga sebelah sana. Lagi kecit dari aku plak tuh. Adakah kasih sayangnya akan berbelah bagi? Hmmm... Ni yang tak puas ati nih... Seharusnya kakak utamakan aku dulu. I am her true baby sis!! Eceh, emo plak (tapi sebenarnya perasaan bersaing itu mmg kuat dalam diri)

No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...