Sunday, June 19, 2011

AKAZAMI kembali kepada hobi lama?

Ape hobi lama aku? Takkan tak tau kot? Cit.. Tak up-to-date langsong la.. Haha. Ingat tak hari tu aku pernah cakap yang aku ditugaskan untuk edit gamba akak aku time tunang and jadikan photobook? Tak ingat? Click Here Please :)

 Guess what? Dah siap~~ Bukan setakat siap edit jeh, siap ngan photobook skali. Hehe. Kejap je kan? 10 hari je it took. Wahh, bertungkus lumus saya wat keje tau! Sebnanye, edit gambar sume dah siap awal dah, tapi nak tunggu approval dari tuan punya badan dulu. "Kak suke gambar ni, Kak tak suke gambar tu, boleh tak ko kecikkan muke kak sikit" dan blablabla. Hahaahha... Mentang2la editornya adik dia sendiri, bole la ko mintak macam2 eh? Dan nasibla saya ni adik yang taat dan setia kepada segala perintahnya. Hahaahhahaha...

Lepas dah siap edit, nak kene pilih jenis album plak. Itupun ambil masa jugak tuh.. Kejap nak macam ni, kejap nak yang macam tu. Poning den. Pilih yo lah! Last-last amek yang murah gak.. wahahahaha... Katenye, album kawen nnt baru amek yang mahal. Yolah heh!

Nak tgk tak album nye? Nak tak? Nak tak? Katela nak? huhu.. Korang kate xnak pon, aku nak tunjuk gak. Pedulik hape! Heehee.. Tapi tunjuk a few je lah ekkk
front cover

page 1 (my fave!)




back cover
 Sume skali dalam 26 pages kot. Gambar tak banyak la time tunang tuh. Banyak gamba kami sume posing sakan je drpd gamba tunang itself. Haha, so pages pun sikit je lah. Penat tau edit sume ni.. Haishhh...

Yang xley blah tuh, ade plak gamba akak kejap nampak kurus, kejap nampak gumuk.. Hihi.. itu petanda adikmu xlarat nak edit dah kak  oiii... Penat tau jari jemari ni menguruskan muka mu itu! Tapi cikit jela yang xedit nye, Mana yang close up muke dia sensorang or dengan one or two people, itu aku edit. Tapi klu da gamba reramai tu, sorry la sis! Takkan hado! Nak edit pon xley la over2 ye dop? Kurus sesikit jadila.. Kasi hilang double chin yang comel tuh sikit.. huhu.. Kang klu wat cengkung kang, nipu sgt! Badan beso, tp muke elok je slim nye.. ngehehhe...

So, ade sesape perlukan khidmat saya untuk wat photobook? Saya suke tolong org ni. Klu dapat dwet, lagi saya suka!!!! :P


ps: Sumpah muka aku xde langsong ghoman akak aku!

11 comments:

hadhri said...

bole buatkan untuk saya?

aina mania said...

haha.. bole2.. dah kawen kan haritu.. haha

hadhri said...

buatkan la.kan dah ade gamba

aina mania said...

gamba yg awk kawen kat kedah tu ke? :P

hadhri said...

yg kat langgaq tue la...

saya said...

kak aina, sumpah lawa photobook tu. bape kos kalu nk suh buat 1 book?

aina mania said...

thanx a bunch :). hrga depends on design yg camne nak la.. yg org wat ni amek pakej yg paling murah.. huhu..

saya said...

plg murah tu bape?

aina mania said...

about rm200

saya said...

fuiyoo.
xde diskaun ke?

aina mania said...

Heeeheee... mmg tu harga dia la yank oii... ce tny kedai tu, kot2 kat ko dia bagi diskaun ke kan.. haha

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...