Tuesday, June 19, 2012

Moh Poie PD OSTRICH FARM!

Assalamualaikum guys and gals~ :D

Masa cuti semester yang lepas, aku berkesempatan untuk pergi berjimba-jimba di PD Ostrich Farm!! weeehuuuuu~~! Noe where that is? Yep! correct! Kat PD @ Port Dickson! weeeehuuuuu~! Hahahaha.. eksaited gile.. Memang aku eksaited gile. Sebab nak jumpe ostrich2 yang comel2 dan dengan harapan nak tunggang ostrich. Fuhh best gilerr!!


Kepada yang tak tau, kat Negeri Sembilan ni, ade 2 ostrich farm. Satu kat Seremban, nama dia Jelita Ostrich Farm, and satu kat PD, yang aku pegi nih.

Before aku gi OF ni, aku adela buat survey2 sket kat ternet for what to expect kat OF nanti. Rata-rata review orang bagi mostly cakap the place has some potential, tapi tak digunakan semaksima yang mungkin. Haiwan-haiwan seperti terbiar dan amat mengecewakan. Huhu. Klu orang len yang baca review macam tu, mesti dah down kan? Mesti da xde mood nak gi dah kan? Tapi aku tetap tekad jugak nak pegi! Lantak la org nak wat review pape pon. Aku nak gi tengok seniri! Aku nak tengok jugak ostrich aku! Biarlah terok mane pon.. huhuhu

Alkisahnya.

10 Jun yang lepas (Ahad) aku menggerakkan diri ini ke OF seperti yang dihajatkan. Jalan tak tau pon. Sibaek ade GPS.. huhu.. follow je la. Sebab review2 kat tenet sume cakap, klu nak cari signboard mmg xkan jumpe ah. Lagi beberapa meter nak smp OF baru jumpe signboard nye. huuhuu. So, klu nak g, either u noe the way, u google map, or u use the technology of GPS.

Entrance masuk is rm8 for adult n rm4 for children. Dan seperti yang dikatakan oleh review2 tenet, kawasan dia memang agak mengecewakan. hahahahahahahahahahahahahaha... Haiwan-haiwan memang nampak terbiar dan seperti tak terurus.. ish3...

Dekat Ostrich Farm ni bukan saje ade ostrich je tau... macam2 binatang laen pon ade. Ade monkey,ade kude, ade arnab, ade iguana, ade ayam pelik yang comel, ade turkey, ade kambing.. hahahaa... its like a small farm.

Sambil bercerita, meh layan gamba2 yang aku snap masa kat sane...heeehuuuu~


Pintu gerbangnya.... wahhhh~~~


harga tiket!



ostrich!! ostrich!!


sumpah beso gile binatang ni!


ostrich ni mengalami keguguran bulu.. hahaha.. aku tanya pekerje kat situ dia cakap, yg warna grey ostrich betina. yang black tu jantan. yang betine ni keguguran bulu sebab tgh musim mengawan. tapi nnt bulu dia akan tumbuh balik.



hello beautiful!


ini adalah muke saya yg cube wat muke konfiden nak bagi ostrich makan. haha


ini muke sumpah takot gile bile ostrich tu amek makanan dari tgn.. huhu. takot wo kene patok. tapi sebenanye xde pe pon. penakot je lebeh~ -___-



ayam pelik yang comel.. 


sangat adorable okeh monkey nihhhhh


the creepy iguana


arnab! tapi geli nak gi dekat sbb dikelilingi taik.. eeeuwwwwww


arnab tlinge jatoh!! cute stuff!

horseyyy~~ ni pon muke cover takot gak. takot kuda tu tetibe nak pijak kaki aku.. haha 



anak ostrich yang da mati n diawetkan. 

Standing on an ostrich's egg. Cool tak? cool tak? cool kan? hahahaha... ostrich egg sangat keras ok. mampu menampung beban seberat 120kg!




Semangat gile aku posing atas telur tuh. konon hebat habes lettewww~~ haha.. pekerje situ ade cakap, ade juga pelawat2 yang pijak n telur tu pecah... rezeki memasing. haha... salah pelawat tu la kot. mungkin dia dok enjut2 atas the egg or lompat on it. Doing so will give extra pressure on the egg.




aku lagi? -___-"



lagi??????????





pehhh... sebulat telur ostrich muke ku! -___-""





adorable guinea pigs!



let's feed them!







arnab lageyyyy



percaya atau tidak, tapi ini adelah kali pertama aku pegang arnab selama aku hidup diatas muke bumi ini :S

the floppy eared bunny


Fuhhh.. muntah ijau korang tengok gamba aku dalam entri ni kan? hahahahha... sekali sekala beb tepek gamba seniri. Sekali tepek bia sampai 20 keping! hahahahha.....

Oh lupe nak gitau, kat OF ni pon dia ade jual burger ostrich, telur ostrich goreng and pelbagai lagi makanan yang berasaskan ostrich. Tapi aku tak makan pon.... xde nafsu... huhuuhuhu.....

All in all. memang OF ni agak macam tak terurus la. mungkin kekurangan kakitangan. The boss should do something about it. Potential ade dowww..... kene lebih kreatif la dalam pemasaran. 



p.s: Oh yeah, btw, aku xpat pon naik ostrich... for kids only jeh!! Damn!! Tapi kat tenet ade gamba orang beso naik :(

2 comments:

Shyrrao said...

the monkey looks like he's wearing contact lenses! haha :p Macam best je OF nie. Nanti nk ajak la friends pegi sini. Seriously x penah dgr pun sal OF sblm nie. It needs more publicity..

aina mania said...

he's cute aite? huhu... teruja gile bile aku nak bagi dia makan.

yeah, the place is interesting, but need real major renovation. kene bring more life to it kalau nak maju and terkenal.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...