Tuesday, June 12, 2012

Mari Menghormati Kekasih Hati :)

Dari pagi dok edit video. Otak aku jadi jem. Laptop pon dah panas. Sket masa lagi meletop lah ia. Eppp~ kata-kata satu doa! Tak baik ghoyak giteewww! Ehem.ehem.ehem. Tak.Tak. Laptopku sangat kuat. Sangat versatile. Tidak akan meletop dalam masa terdekat ni. heehuuuuu.... Eh, cuti nak habis baru sekarang nak edit wedding video ke kak? Haha. nak buat macam mana Mak Jemah? Baru sekarang ni aku free. Tengok, blog pon baru sempat nak update. Sebelum-sebelum ni sibok bercuti dan berjimba. Heeehuuuuu~~


Anway, like i said earlier. Otak aku dah jammed. Or the ganus said it, jengg krennggg.. Kalau ko study 3 hours straight pon boleh jeng kreng, inikan pulak dok depan laptop edit video yang xsudah-sudah for more than 5 hours. haha. So dijadikan cite, saje la round-round kat youtube. Cemmane ntah aku terjumpe this one kiuuuttt kawaiii song.

It's from an Indonesian band that i have never heard before. Korang pernah? Frankly, Indo band ni, walaupun mereka tak femes mana, tapi lagu hasil tangan mereka sangat-sangat best and catchy. Sekali dengar terus jatuh cinta. Itu keajaiban lagu diaorang. Lagu-lagu melayu cuba sekuat mana, tak boleh menafikan kehebatan Indo dalam mencipta lagu.. eh, terpuji lebih lebih plakkk...  Anyhoooooo~~ the band is called Mantan Band. and the song is called Hormati Kekasihmu. Lirik dia amatlah simple. Tiada ayat bunga-bunga. Straight to the point, and full of repetition. Tapi entah kenapa, aku cukup berminat ngan lagu ni. Aku rasa sangat comel. Ke sebab video dia yang buat comel? Entah. Tapi aku dengar lagu dia saja pun aku rasa comel. Ia bersahaja, tapi meaningful.

So guys and girls out there~~ Hormati Kekasihmu!

Here's the video:




Cute tak? Cute kan?kan?kan?

Cepat angguk laju-laju!!
here's the lyrics: 
Bisakah kau jaga kata-katamu
Saat kau bicara padaku
Bisakah kau jaga semua sikapmu
Saat kau berdua denganku
*
Sayang hargailah aku
Aku kekasihmu
Sayang hormatilah aku
Akupun begitu
Reff:
Jangan hina aku, jangan siksa aku
Sungguh teganya bila kau begitu
Jangan hina aku, jangan sakiti aku
Aku tak bisa bila kau begitu
**
Hormat menghormati, sayang menyayangi
Hargailah kekasihmu
Hormat menghormati, sayang menyayangi
Hargailah aku
Pernahkah kau sadar siapa diriku
Sesungguhnya ku kekasihmu
Jelaskah semua kata-kataku
Bahwa ku memohon padamu
Back to *
Back to reff [2x]
Jangan hina aku, jangan sakiti aku
Aku tak bisa bila kau begitu
Back to **

4 comments:

Shyrrao said...

I agree. Indo punya lagu sangat best! Bukan nk kutuk lagu2 Malay but it's a fact. But Malay songs are getting better (a few bukan semua) and 1 day boleh la kot jadi setaraf dengan Indo songs. Tul x? hehe.

Shyrrao said...

Oh lupa tanya. ko tengah edit vid wedding kak zu eyh? X sabar nak tengokkkkkkkkkkkk :)

aina mania said...

video k.zu dalam waiting lagi lorh shira. huhu.. ni tgh siapkan jai punye full video. ##penat! :D

Shyrrao said...

sabo2. Bese la tu. Ingat tau aku da book ko tuk wedding ak! Even tho xtau bile punye tahun laaa. Haha

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...