Sunday, May 27, 2012

Jai & Eida yang kawaii WEDDING HIGHLIGHTS

Assalamualaikum semua. (Jarang-jarang rasanya aku mulakan entri dengan salam. Terasa kematangan diri. Haha)

Harini aku baru habes satu job shoot wedding video dekat Melaka. Sumpah penat beb. Semalam dorang nikah start at 5pm then direct sampai kul 10pm. Itu pun majlis tak habis lagi. Tapi aku balik dulu sebab part aku da setel. Keesokannya, awal2 pagi, kul8 da gerak dari rumah to be there on time. Pagi2 ade plak sesi photoshoot bride with beberapa persalinan. Tengah hari baru sanding. By 5pm, everything da setel, so drove back to Rembau.

Dalam kesibukan membusykan diri, aku xsempat lagi kongsi dengan korang semua tentang my latest artwork of wedding highlights.


12 Mei yang lepas, I had a wedding video job at Shah Alam. It was one of my senior's wedding. Jai, or the friends called him, Sifu Jai. Pakej yang dia amek was 2 events package, which were Nikah + Resepsi. Since it was a two days event, he booked me a hotel at section 20 which was not far from the bride's house. 12 Mei was the nikah day which also was the groom's birthday.How cute was that ey? The next day was the reception.   Fyi, they combined both sides' receptions into one. Cool eyh? Bukan senang nak cari families that can tolerate with this idea.

It was a very interesting experience working with Jai and Eida for their wedding. Kedua-duanya sporting. Bagi full commitment.Always cheerful. Kirenye, senang la bekerja dengan dorang ni. Takde stress-stress. Always full of sweet but romantic moments~~ aaaaaaaaawwwhhh~~ Aku bekerja pon dengan riang hati. Nak2 lagi, keluarga belah si Eida ni ramai yang melatah. Ahli keluarga yang lain plak suke menyakat. Memang haru biru la majlis tuh.. Huhu.. All in all, both sides of the families memang sangat2 sporting. Bile mintak bagi wishes, lajuuuu jee bagi wishes. Haha. Senang keje aku. Bukan pe, untuk kenangan dorang jugak kan sume yg aku wat ni, so xpayah nak malu2 sangat la mintak buat wish pon. Takde orang len yg nak tengok, dorang sniri gak. huhu.

Ape lagi nak citE? Aku da ngantok gile da ni. Penat job kat Melaka tak hilang lagi. Esok nak kene bawak adik aku gi wat passport plak.. Aduhhh. Things I do for love ones. Haha. So, sebenarnya bnyk yang nak sembang pasal wedding Jai&Eida ni, sebab the ceremony mmg best sangat2. Tapi diatas kepenatanku, jari2 aku dah xlarat nak tekan keyboard lagi. Jadi, silalah korang tonton video highlights yang aku buat ni. Kalau korang tengok pon, mesti rasa dorg ni kawaiiiiiii sangat2!


fyi, video ni aku buat malam before aku bertolak ke job di Melaka. Dari after Maghrib smp la pukul 1. Gedik gile kan. Da tau esok tu ade job, nak gak stay up late. haha.

p.s: Semoga aku diberi kekuatan untuk siapkan full video coverage sebelum cuti habes :S

No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...