Thursday, May 17, 2012

Ini Semua Untuk Mu

Duduk rumah memang best. Fridge is always full. You have astro. You have internet. You have your own room. You have your own bed. Well, in my case I have bunk beds. 2 beds for one me! Isnt that cool? Haha.. You have your own study desk, so kalau nak online, bole duduk atas kerusi. Kalau sesape yang kenal aku, mesti tau yang aku ni ade problem kalau bersila lebih dari 5 minit. Kaki cepat lenguh and mula la sesemut tuh. So kalau I sit on the floor, every other minute, akan change position or lunjurkan kaki kejap. Kesian kan. Umur baru nak masok 23, tapi perangai dah macam orang tua. Haha. So, bile ade study desk ni, memang heaven lah. Aku dah la online 20 hours a day, bile ade kerusi ni, jadi 32 hours a day plak. Teeeheeeee.....



Yang tak best nye!! Aku kena masak. Damn! Kalau aku sensorang takpe. Aku bedal je makan roti sampai ke malam. Or goreng fries or wedges ke. Kenyang jeee.... But this week, adik-adik aku yang 3 orang tuh ade plak kat rumah. Aji, Oun, Ein. Best kan nama dorang? haha. Perut dorang bukan macam perut aku. Perut laki kan.. Makan nak satu kawah je, baru kenyang. Haha. Masing-masing da besar panjang plak. 19,20 and 21. Lagi la besar selera makan kan? Yang menambah menyusahkan aku lagi, dorang ni bukan penggemar sayur. Eh, macam aku je? hmmm... Tapi dorang ni lagi dasyat. Well, Aji terkecuali la, dia bedal ape saje. Yang lagi 2 orang tuh. Selalu kalau aku masak sayur berkuah ke hape, dorang bukan makan sangat. Membazir jee....Diaorg ni prefer sayur fresh, like if i make bowl of salad, haaa yang tuh laju dorang makan. Tapi, takkan hari2 nak buat salad je kan... tak variasi langsung laahh.... So, pening jugakla nak pikirkan masakan ape untuk dimasak supaya kene dengan selera 3 mangkuk ayun nih.

Pikir punye pikir, I've decided to make something easy. Sumeorang boleh makan. Tak payah buat lauk sayur. So today, I made NASI TOMATO.. yeeeeehaaaaaaaa~~~ haha. teruja gile tak? sangat simple. Just make the nasi, then buat ayam masak merah. for vegie, hiris tomato and koyak2 kan salad. siap! Kesudahannya, adik-adik sukaaaaa~~~~~~~~ 



P.s: "Ibu, how to make Nasi Tomato?"

       "easy, Aina on internet, macam-macam resepi keluar" (sambil dia buat gelak kecil yang sangat jahat"

-________-"

2 comments:

Shyrrao said...

sangat bagus ar ko. Kalo turn aku kena masak, aku just buat lauk je. Tu pun kicap, masak merah, sup or tomyam. Simple! Coz my siblings bukan makan sayur sangat pun. If nak bg diorg makan sayur senang je. Hiris timun or kacang panjang or kacang botol then letak budu semangkuk. Confirm habis! senang je nk puaskan napsu diorg. hahaha.

P.S : ak x reti masak nasi tomato la weyhhhhh. HAHAHA

aina mania said...

Haha, aku pon baru belaja la beb. tak sangka plak senang gile! You shud try 2!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...