Tuesday, January 8, 2013

Masalah blog: 1 blog, 2 email

Salam semua.

Aku ada masalah sket. Dan aku tak berapa nak pasti nak terangkan macammana masalah aku ni. Sesiapa yang paham boleh tolong bantu ambe dop?

Situasi nya begini:

Blog aku ni, asalnya guna email yahoo. Then for the past month or two, aku xboleh nak access my yahoo account. Bile try nak log in je, dia kate "The id has not yet been taken, would you like to bla3..". Ape ke heyy nye? So bile jadi macam ni, susahla aku nak track bile aku komen dekat blog orang, n bile org tu reply,mesti blogspot akan anta email kat yahoo acc aku. So, skang ni aku xley access yahoo acc aku, so aku xdpt nak keep track dah.

So, aku buat keputusan untuk nak tuka email kat blog ni from yahoo to gmail. Hence, aku pon add la admin diri aku sendiri tp gune gmail account. Sebab tu, klu de sesape perasan, kengkadang aku reply komen gune Aina Azami. ini nama untuk gmail acc aku. Klu yahoo acc, namanya Aina Mania.

Masalahnya, aku ingat, bile aku da add admin tu, secara automatic, semua blog yang aku follow bawah nama Aina Mania akan turut difollow oleh Aina Azami. rupenye tak. ke aku ade salah setting somewhere. I dunno. Sebenarnya, aku add admin tu sebab aku nak remove Aina Mania tuh. So maknanya, aku berblogging gune Aina Azami je la. Tapi skang ni, aku xley nak remove Aina Mania sebab, dekat acc Aina Azami, aku xde follow satu blog pon...

Soalan saya adalah, macammana aku nak jadikan semua blog yang aku follow bawah nama Aina Mania tu kepada Aina Azami punye acc? Sebab aku da xnak da pakai yahoo acc aku. Sakit ati. Orang ade ID dikabonye xde ID. puiiiiii!

2 comments:

Unknown said...

haha.. aku pernah mengalami benda yang sama. masalah aq skrg, xtau bila org komen. dulu aq tau, cth ada la pmberitahuan sbb aq kena accpt dulu komen tu. skrg aq dh lupa button tu dmne. susah2. haha..

*ntahnya mmg xde org komen, mslhnya mne komen2 yg dulu? ahhahahaha

aina mania said...

mungkin skang ko da set setting ko untuk komen xmemerlukan ko approve kot...

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...