Monday, November 28, 2011

Kahwin pada umur 22. Aku bangga.


Pengantin tu umur dia 22. Dia cousin aku. Kitaorang sebaya. Bezanya, dia dah kahwin. Aku bangga. Sebab? Dia cousin aku, dia dah kahwin. at young age. Duit for wedding banyak keluar dari poket dia sendiri. Sebagai cousin, aku bangga dia boleh manage it all by himself. Dan satu lagi yg aku bangga, cucu batch 89 yang memecahkan tradisan keluarga Warisan 10209 untuk kahwin dulu. Hehe.





Sebenarnya sebelum ni, semua orang expect kakak aku yang kawin dulu, sebab dia dah tunang februari lepas. And at that time, xde sape pon lagi sedara sepupu yang ade ura2 nak kawin or tunang.. Tapi,tetibe angin xde, ribut xde, dengar cite Amy (cousin aku ni) nak tunang and akan kahwin bulan November. Ape lagi, terkejut beruk la sume pakcik makcik. hahahha...

Amy got married on 20th Nov 2011. The wife is orang Tanah Merah, Kelantan. Disebabkan majoriti family kitorg orang pantai barat dan selatan (sebenarnya, xde pantai timur pon), this is first time ahli keluarga kitorg kahwin dengan orang pantai timur. Aku rasa lah. Anyway, untuk g ke Tanah Merah, kitorg telah sewa satu bas persiaran and stayed at homestay tanah merah. Macam-macam perkara terjadi sepanjang 2 days 1 night stay kat situ.. haha.. Dari wedding preparation yang huru hara sampai la keta kene langgar motor.. hahah.. lawak2...

The next week, reception belah pengantin lelaki pulak. which is kat Dewan Melati Sek.7 Shah Alam. Kat sini meriah sket. Biasala tuh, pantai timur kan suka mengekalkan majlis perkahwinan yang simple dan sederhana. Itu tradition dorang, kite takley nak pertikaikan. Negeri-negeri lain plak suke wat grand2 and membazir2.. haha...Tapi yang penting, happening!



Sebenarnya aku xtau nak update ape.. Otak blank. tapi rasa bosan yang teramat sangat. Thats why aku update blog. Sorry la kalau cerita kali ni agak jumpy and berterabur.









ps: tema untuk keluarga adlh merah.. tp aku xde baju merah. kebaya purple tu seakan2 merah. so bolehhhhlaaaaaa......

2 comments:

. Z A R A . said...

ohoiiii! dekat da dgn umah sewa aku!

aina mania said...

tang mana yg dekat.. kat tanah merah ke shah alam? wakakakkakak...

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...