Thursday, January 5, 2012

Hatiku Di Kinabalu

Ye, sekali lagi aku ketinggalan tren. Maafkan kelembapan diri ini. Hatiku Di Kinabalu merupakan sebuah telemovie yang ditayangkan di Astro. Tapi aku baru je tonton secara online tadi. Roomate aku awal2 dah warning,cerita ni sedih, boleh meleleh air mata. Seperti orang lain yang warning cerita Ombak Rindu sedih, tapi aku tak rasa pon mana sedihnya Ombak Rindu tuh.

Dijadikan cerita, aku pon tengok la, sebab nak tau sangat betol ke sedih cita tuh kan, walaupun tak berapa nak minat dengan hero dia. Cerita tu berdurasi 1 jam 30 minit. Starting dia ok, tak meleret. Dan menggambarkan percintaan yang sangat sweet. Di awangan aku seketika.
Masuk minit ke 37, air mata aku terus mengalir. Ye, aku menangis. Sedih woii!!!! Gile-gile babeng punye sedih! Tak hengat dunia betol! Awal gila kan... xsampai setengah daripada cerita lagi. Haddoi.. useless betol aku nih. Dan start dari min ke-37 tuh, sampai la habis, menangis je.. ade la stop kejap2, pastu sambung balik... Sapeee laa yang buat cite nih.. Memang terbaik lah.. Mampu buat aku yang macho ni berjuraian airmata. Sampai tersumbatlah hidung. Sampai xley bernafas la dada sebab da sesak sangat. Habis basah bantal aku.. Cett.

Bila tengah type entry ni rasa lega balik. Dah boleh bernafas dah. Ni nak stop writing ni, pasni mule la balik. Haha.

Kalau ade yang berminat nak tengok ceritanya, silakan :).Ni movienya dibawah.  Yana Samsudin n Irma Hasmie are so freaking sweet in this! Dan Zul Ariffin menangis memang bole buat aku menangis. Tidak seperti Aaron Aziz. Walaupun kedua-duanya bukanlah favourite aku. Favourite ku tetap Fahrin. weeeeeee~~


p.s: " Apa nama cite tuh?"
      "Hatiku Di Kinabalu"
      " Lah, ape yang sedihnya, bukan ade kaitan dengan awak pon"
      " #$%^&@*&* "

No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...