Thursday, October 18, 2012

Ubat senggugut

Assalamualaikum u ols..

Kalau u ols masih igt, dulu aku pernah bg petua kurangkan sakit senggugut dengan teori aku yg amat berkesan. Post dia korang carikla sniri kat post list aku ni. Aku update ni pin gune mobile, xreti nak wat link post. Hewhew..

Anyways, today aku nak share another petua yg berkesan bg aku utk hilangkan period pain ni..

Tanpa berceloteh panjang, i introduce uuuuu~~~~~~





Yessss.virgin coconut oil. Or nak ringkas vco.

Aku starting mkn vco ni dlm tahun ni jugak. Bln 3 kot. Klu baca faedah2 vco ni mmg byk..mostly for ur skin. N de jugak utk dalaman. Senggugut pon ade. Tp masa mula2 aku beli ni sbb for my skin lah..pasal faedah bole menghilangkan senggugut tu mmg aku xpcy lngsong..haha

Tapi after one month aku mkn ni, mmg seriously period pain aku yg sgt dasyat tu hilang. Klu sape yg follow kisah aku mmg tau aku de penyakit period pain yg sgt dasyat. Sakitnya undescribeable. Betol x eja tu?? But after taking this vco, mmg totally hilang..totally!! Xde langsong!

Satu je kekurangannya. U hv to take it routinely. Hari2 kene makan. Tp if miss one or 2 days tu xpe kot. Aku ni haaaaa, miss makan smp nak dekat sebulan. Akibatnya, period kali ni, saket balik laaaa.. Salah siapa? Salah diri sendiri. U know u cant endure it. N u hv the cure, so why did u stop? Amekkaaaww.. Skg merana la sensorang. Haha..

Jadinya, akak2, adik2, makcik2, yg de period pain or senggugut, meh la try makan vco ni.. Byk kebaikan dia... Selain bileh hilangkan senggugut dia juga bagoa utk kesihatan kita dari segi dalaman dan luaran :). Ayuh!

Ps: entri ini ditulis untuk menghindarkan diri drpd bfikir ttg kesakitan yg dialami. Namun ia kurg berjaya...

Menyesal sekarang tiada gunanya.
posted from Bloggeroid

4 comments:

Unknown said...

btol kn bnyk khasiat vco ni.. err, mgurgkn brt jadi x ritu?

aina mania said...

hewhew... berat badan tak turun... tp dia maintain 49-50kg.. hakhakhak.. xpela, yg penting berat badan ideal :P. (Sejukkan hati)

hadhri said...

Alhamdulillah..jumpa gak penawar..hee

aina mania said...

heee.. syukurrr... kene rajin makan jehh

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...